Every single person, has a story to tell.


Bismillah






Tulisan umpama kalimat-kalimat bersayap. Ia mampu tembus ke dalam hatimu yang terdalam walau hanya dibaca dalam diam. Sebuah karya seni adalah percakapan antara manusia dalam diam. Kita tidak perlu memahami maknanya, tetapi dalam diam itu ada lagu yang dinyanyikan dan ada dawai yang digetarkan jauh di sudut hati masing-masing. Dibalik tulisan dan karya seni, sentiasa ada rasa dan rahsia yang tersembunyi. Yang membaca dan melihat tidak akan pernah mengetahui rahsia itu kecuali mereka menjadi rahsia itu sendiri. 


“Every single ordinary person has an extraordinary story. We might all think that we are unremarkable, that our lives are boring, just because we aren’t doing ground-breaking things or making headlines or winning awards. But the truth is we all do something that is fascinating, that is brave, that is something we should be proud of. Every day people do things that are not celebrated. That is what we should be writing about. The unsung heroes, the people that don’t believe they are heroes at all because they are just doing what they believe they have to do in their lives.“ 
- One Hundred Names; Cecelia Ahern.


Walau berada di bawah langit sama, melihat langit yang sama, tiada yang lebih indah daripada sebuah pertemuan. Marilah, duduk bersama saling `membuka` diri, membicarakan masa depan dengan saling memandang. Walau mungkin, itu sukar bagi kita yang sering berselindung dibalik kata, kan?



---
I write because You, exist. 

Comments