"So tell me your story, I`ll listen."

Bismillah




"Bukan semua tulisan kita orang akan  faham, kan?"  

"Em. Kadang tulisan  bukan untuk difahami, tapi untuk dirasa." 


"Kalau orang tak faham, macam mana diorang nak rasa?" 


"Itu maksudnya, diorang belum  melaluinya."







Akan ada satu ketika bila mana saya sendiri rasa down, tentang apa saja, maka mulalah menyelongkar alam maya, membuka buku dan membaca tulisan-tulisan lama, mencari semula rasa-rasa dan semangat-semangat yang hilang. Kebanyakan tulisan-tulisan itu akan mengingatkan saya semula tentang bagaimana perasaan saya semasa menuliskannya; gembira, tenang, rindu dan apa-apa saja. Boleh jadi kan, setiap tulisan-tulisan kita yang diilhamkan Tuhan  itu bukanlah sekadar untuk dibaca, dikongsi dan menjadi tatapan buat orang lain, tapi lebih lagi, Tuhan sengaja memberikan ilham itu buat diri kita sendiri; agar kita yang lebih mengingat, memahami dan memaknakannya.







"Tulislah, meski sekurang-kurangnya sekitar kejadian yang berlaku pada diri kita. pada waktu ini, ia mungkin tidak penting. Namun, mungkin akan digunakan pada seratus tahun akan datang. dan dengan menulis, kita hakikatnya mengekalkan pemikiran kita"


---
"It’s important that we share our experiences with other people. Your story will heal you, and your story will heal somebody else. When you tell your story you free yourself, and you give other people permission to acknowledge their story as well."

Comments

  1. your words. teruskan memberi inspirasi. teringin nak jumpa kak ary. i just like want to invite you to my school utk bagi talk haha . who knowsss

    ReplyDelete

Post a Comment