Pesan rubah kepada Sang Pangeran Kecil.



Always with me.


"I am looking for friends. What does that mean--'tame'?"  
"It is an act too often neglected. It means to establish ties."  
"'To establish ties'?"

"If you tame me, we shall need each other. To me, you will be unique in all the world. To you, I shall be unique in all the world. Please--tame me!"

"I want to, very much, but I have not much time. I have friends to discover, and a great many things to understand."

"One only understands the things that one tames. Men have no more time to understand anything. They buy things all ready made at the shops. But there is no shop anywhere where one can buy friendship, and so men have no friends any more. If you want a friend, tame me."

"What must I do, to tame you?".

"You must be very patient. First you will sit down at a little distance from me--like that--in the grass. I shall look at you out of the corner of my eye, and you will say nothing. Words are the source of misunderstandings. But you will sit a little closer to me, every day."
- Chapter 21; The Little Prince.



Seperti pesan rubah kepada Sang Pangeran Kecil, kebanyakan waktunya kita jarang meluangkan masa untuk benar-benar mengenali apatah lagi memahami sahabat, rakan dan setiap insan yang ada di sekeliling kita. Seringkali kita terlalu sibuk dengan dunia dan urusan kita sendiri hinggakan kita kadangkala melupakan mereka yang selalu ada bersama kita. Bersendiri itu mungkin indah tapi berdua dan berkumpul bersama itu lebih baik kerana kadangkala teman-teman itu diperlukan agar kita tidak  selalu lemas dan tenggelam dalam kesunyian dan kesibukan fikiran kita sendiri. Dalam mewujudkan hubungan yang baik memerlukan persefahaman dan untuk memahami orang lain itu memerlukan kesabaran. Sememangnya kita tidak akan pernah benar-benar dapat memahami orang lain sepertimana orang lain juga tidak akan pernah benar-benar memahami kita. Namun cukuplah andai kehadiran kita  mampu memberi sedikit makna dan warna dalam hidup mereka. Walau mungkin hanya sekadar menjadi bahu yang bersandar atau pendengar yang setia.



Sometimes the way you think about a person isn`t the way they actually are. Keep that in mind. 


---
Just in case you need someone to listen, I`m here. :)

Comments