Refleksi.

Bismillah



Most of the time, it's not dunya that broke your heart. You broke it yourself because you gave it to dunya. It's good when you able to feel pain. It’s when you can’t even feel any pain anymore that you`re in real trouble.

Kenangan adalah serupa bunga-bunga yang terus bermekaran dalam ingatan. Dan seringkali kenangan yang bererti, tidak kira pahit mahupun manis sememangnya tidak akan pernah pergi. Beberapa kenangan bahkan tetap tinggal, kerana sentiasa ada seseorang atau sesuatu yang mengajarkan kehidupan untuk kita di dalamnya. Tersenyumlah kerana serupa apa pun ingatan itu, ia selalunya mampu mengajarkan sesuatu hingga akhirnya  membawa kita kepada suatu pemahaman yang bermakna. Seringkali ubat bagi setiap luka yang tidak terlihat itu sebenarnya ada di hati kita. Ubatnya adalah memilih untuk menjadi bahagia, yang tentunya selalu datang dariNya. 

Percayalah bahawa hal-hal hebat selalu datang hanya kepada mereka yang bersabar. Agar satu hari nanti, mereka tidak akan pernah henti-hentinya mengucapkan rasa syukur bukan kerana memperoleh apa yang diinginkan, tetapi sebenarnya apa yang lebih diperlukan.



"One day you`ll look back and see all of the mistakes you’ve made, remember the promises that were broken, the lines that were redrawn, the tears that were shed, and everything you could have done differently and that moment,  you don’t really want to change a thing because it brought you to where you suppose to be with, to  Him, and that makes it all worth it."



---

Life is like the ocean. It can be calm or still, and rough or rigid, but in the end, it is always beautiful. Having trust in Allah, always bring about a good outcome. InsyaAllah.

Comments