Life lesson (v).

Bismillah



Tidak semua orang yang ada di sekeliling kita benar-benar memahami diri kita sebenarnya. Sedikit sekali orang yang boleh memahami bahasa jiwa kita tanpa kita perlu banyak bicara. Satu hal yang pasti, seringkali orang  yang paling dekat dengan kita  selalu memiliki kata yang paling tepat buat diri kita. Merekalah insan yang digelar ayah dan ibu. Dua insan yang menjadi kisah terawal dalam bab kehidupan setiap insan. Merekalah yang lebih mengenali, memahami dan semestinya sangat menyayangi kita sejak kecil hinggalah hari ini, yang selalu mahu melihat kebahagiaan kita sampailah tiba suatu saat nanti, apabila mereka sudah tiada lagi didunia ini untuk membuat kita tersenyum. 



Maka, jangan lupa untuk bahagia, dan didoakan kita selalu menjadi bahagian dari bahagia mereka, di dunia dan akhirat. InsyaAllah ameen. 






---
Daripada Aisyah r.a berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda, “Melihat pada tiga perkara adalah ibadah iaitu melihat kepada wajah ibu bapa, Al-Quran dan kepada laut”. (Hadis Riwayat Abu Nuaim) dan ditambah dengan lafaz “Melihat kepada Kaabah adalah ibadah”. (Hadis Riwayat Abu Daud).

Comments