Things to never forget (iii).



"Sepasang sepatu yang kotor adalah ole-ole dari perjalanan yang jauh. Ada jalan berdebu, ada genangan sisa hujan, ada kerikil dan daun-daun yang disapa sepanjang jalan. Saat kau pulang dari petualangan yang panjang, cukup sepasang sepatumu yang kotor. Biarkan hati tetap bersih, pun isi kepala yang luas ini." - tp.



Tak perlu takut bila berjalan sendiri kerana di perjalanan kita pasti akan bertemu dengan orang-orang yang membuat perjalanan kita tak terasa melelahkan dengan percakapan-percakapan sederhana. Ketika lelah, berehatlah sejenak, kumpulkan tenaga untuk kembali berjalan. Kita tak semestinya perlu berlari kerana kita bukan sedang dalam pertandingan larian kan? Andai ingin menyerah lihatlah ke belakang, ingat kembali perjalanan panjang yang telah kita lalui kerana tak ada mimpi yang terwujud dengan menyerah.


---
Love is like a mountain, hard to climb. But once you get to the top, the view is beautiful. :)

Comments

  1. Anonymous5.3.17

    thank you kakak you're really inspiring me...each every time i read your blog alhamdulilah it gave me a lot of advise....may Allah bless you always...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ameen. May Allah bless you too insyaAllah. Thanks. :)

      Delete
  2. Kata-kata akak begitu indah sekali nie :)
    Suka baca blog akak..

    ReplyDelete
  3. andai saja anak-anak di sekolah itu tahu bahwa gurunya luar biasa sebegini, pasti mereka terlalu cinta padamu kak. moga shj terus semangat. boleh jak! :* (kisss)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahu. Moga sama2 terus semangat ya! :)

      Delete
  4. Sy baca setiap tulisan akak sepatah demi sepatah. Dan menginspirasikan :) tq akak. Moga terus menulis kerana Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah ameen. Terima kasih. :)

      Delete

Post a Comment